Idag :)

Idag är det min födelsedag :D Började väldigt bra, hoppas det fortskrider så också. Snart kommer Ida hit,
hon ska följa med ut till landet för att fira mig. Maha, haha hoppas det inte är alltför kallt i vattnet så man kan bada. Ni får ha en bra dag, ciao

Falkenberg imorgon

Imorgon bär det av till Falkenberg för att hälsa på farmor o farfar. Ska bli kul :) Inte varit där på ett år tror ja det är, haha sopigt. Kommer antagligen bli mkt sol och bad om vädret tillåter, annars så vet jag inte riktigt vad som händer.. Kolla på tv kanske. Nae, vi kommer väl åka iväg lite här och var, hälsa på andra släktingar men jag vete fasen hur det ska gå till, kommer bara att vara där en dryg vecka. Men men. Senare problem. Nu ska jag gå och borra upp mina hyllor, äta lite lunch och sen fixa akvariet.

Härliga stranden vid Olofsbo

Nyflyttad

Ja, då har det gått några dagar sedan pappa flyttade. Måste säga att jag är faktiskt är lite överraskad! Haha så jäävla mkt saker som han hade, men det verkar få plats iaf. Lägenheten är iofs ganska stor. Men det nya akvariet tar upp otroligt mkt plats. Men det kommer nog bli ashäftigt när det är klart. :)
Ska nog gå och väcka syrran, ta en säng in till stan för att köpa pappas födelsedagspresent! Fast först måste jag springa in hos mamma och hämta ett par byxor. Nej, ha en bra dag! Ciao

Bohuslänsbilder

Bohuslän, Röd, Ekbacken, 3-9 Juli
Emilia
Emilia goes crazy! ;D

Lite bilder från Bohuslänsveckan. Nöjd med bilderna som togs, har fler men orkar inte lägga upp alla då de skulle bli för mkt bilder nästan. Skriv en kommentar om du undrar ngt.
En ö i havet

Gissar du rätt på vad detta är, är du duktig :)
Skriv en kommentar om vad du tror att det är.

Turkietbilder

Turkiet, Marmaris, Club Hotel Pineta 17/6-1/7

Grav, Pamukkale
Lite bilder från Pamukkale

Tallriksgubbarna vi gjorde av vattenmelon :)
    Bilder tagna på hotellet,

stranden och hamnen

Ö
Några bilder från båtutflykten

Ja, lite av alla de bilder jag tog medan vi var där nere. Varmt och skönt hade vi i allafall! :)
bilder från Bohuslän kommer snart

Resan

Hmmz, föregående inlägget handlade bara om det förskräckliga hemresan. Skönt att vara hemma nu igen! Sov till halv ett idag, inte fått sovmorgon någon dag när vi var i Turkiet så tyckte jag var välförtjänt av en god natts sömn i min egna säng. Dessvärre är jag bara hemma idag innan jag åker iväg igen. :)

men iallfall, tänkte skriva lite om själva vistelsen i Turkiet. Marmaris var vi i mer exakt :) Club Hotel Pineta.
Det var ett stort hotell, fast kanske inte sådär jättekonstigt med tanke på att det var ett "All inclusive"-hotell. Kändes liiite billigt att bo så, få allting serverat. Blev inte så mycket upptäcksfärder runt marmaris restauranger.. Men vi var ute på stan varje kväll för att kolla runt, shoppa lite, ta en drink osv. Mycket mysigt :)
Hade tur med vädret, var varmt och skönt hela tiden, okej det blåste lite de första 3 dagarna, och de tre sista tror jag det var, kom det feta åskvädret på eftermiddagarna. Men det gjorde ingenting för min del, var ju fortfarande varmt ute. Okej helt nöjd var jag inte, är man på solsemester ska det var sol :P
Var på båtutflykt en dag, det var väldigt kul, haha men det var SVINKALLT i vattnet. Trodde jag skulle få köldskador men riktigt så illa var det inte.. Var även i Pamukkale en dag, inte helt lyckad tycker jag. Berodde nog mycket på alla stopp innan och efter vi skulle göra, som vi inte visste om förren den jäkla tönten till reseledare berättade det för oss på bussen. Blev dock lite imponerad vid stoppet påvägen hem, vi stannade vid en mattfabrik där de gjorde persiska mattor. Ascoolt, visade hur man knöt dem, hur lång tid det tog för olika material osv. Visade även hur de tog fram silket från kokongerna, lite äckligt eftersom de la ner hela kokongen i varmt vatten, men larven i. Uuh.. lite rysningar där, men häftigt. Från en honkokong kunde de i genomsnitt få 900 m silketråd, och en hankokong ca 1200 m. :)

Lärde känna lite nytt folk där också, bla en av servitörerna på hotellet, och två danska killar. Jack och Jesper, mycket trevliga :) Servitören hade ett kul namn, Ozzy.. Haha charmigaste leendet. Pratade med många fler, men umgicks inte mycket med dem.. Jag fattar inte, men shoppingen är nästan det roligaste på hela redan varmt än åker. Hm, inte bra egentligen men who cares! Spred ju iofs ut det över alla dagarna vi var där, men hade gärna kun shoppa flera gånger mer. Blev tillsut iaf de här sakerna:
- 2 väskor
- 3 par skor
- 3 tröjor
- Skärp
- Smycken & andra småsaker..
Ville köpt ett par nya solbrills men hittade inga fina(!). Brukar tycka att de alltid har en hel uppsjö av olika modeller osv men naae.. Hm, kanske inte kollade så jättenoga nu när jag tänker efter. Blev nerflörtad när man gick ut på stan, okej på hotellet med men inte i samma grad. Tackarochtaremot för att jag inte färgade mitt hår blondt. Nej, nu är Lollo här så nu ska jag vara lite social :) Hade brau, ciao

Hemkommen :)

Ja då var man om man får det det, äntligen hemma igen!  Har varit både roliga och tråkigt att vara där, hm orkar inte rabbla upp orsakerna. Skulle nämligen ta alldeles för lång tid :) Måste bara berätta den enligt mig helvetiska hemredan!

Det börjar med att vi klockan halv två(på natten) blir upphämtade utanför hotellet med buss för att bli skjutsade till flygplatsen, inget konstigt med det, men väl på bussen upptäcker jag att inte ett enda säte fungerar som det ska. Ville så gärna fälla bak det för att kunna sova någorlunda bekvämt men nejdå. Satt som en pinne i 2½ timme som resan tog. Framme på flygplatsen tar vi vårat bagage och går mot incheckningen, och det var ju inte direkt en liten kö vi hade hamnat i. Ett vanligt Boeing 747-plan, 4 incheckningsdiskar MEN den jääääääääävla kön innan det blev vår tur var vi tvunga att stå i i nära 2 timmar. Var ju inte lite irriterad efter det. Frågade dessutom hon som satt och checkade inte varför det tog sådan tid, "I don't know". Kärring.
När vi hade checkat in våra väskor som för överigt inte hade övervikt (WOHO!) fick vi bokstavligen springa runt. Hade 30 min innan polanet gick :) In i tax-free-shopen för mamma skulleköpa ngt jag inte hann uppfatta vad det var, och sedan springa bort mot toaletterna. Mah,ännu mer irriterad blev jag när vi kom in på toaletterna, står 8 dörar öppna, fyra på en sida, och sen fyra mitt emot. I fyra utav dessa bås, varav två på varje sida sitter det fyra små äckliga tjejer som ska vara någon slags servicepersonal på den jävla flygplatsen. Haha, ni får ursäkta mitt ordval men det här gör mig jävligt irriterad.De satt bara där och glodde som kameler som aldrig sett en människa förrut. Gah. *stressa stressa* Blev klar till slut, mitt tålamod var inte stort nu. Krånglade oss bort till gaten, 31. Och tror ni inte att det är två avgångar på samma gate. Varför gör man så när det finns 20 andra lediga gater? Helt korkat. Ena avgången till Manchester, och andra till Arlanda. Fick inte ihop logiken i det, mamma frågade gubben som kollade biljetterna, och han visste inte hur det skulle vara. Nehe? Hur fan vet dom då att det är rätt folk som kommer på. På något sätt lyckades vi komma rätt sen iaf, fråga mig inte hur. Trodde det skulle vara lugnt nu resten av resan. Nejdå, inte det heller. Vi hade platserna D, E och F på rad 30, alltså långt bak. skönt skönt skönt, men dessvärre skulle det ju sitta en gallskrikande (#=#%=)&")=( bebis två rader framför. Är det något jag absolut inte tål är det srikande/gråtande små ungar. Det känns i hela kroppen, extra mkt nu eftersom det tidigare hade retat upp mig till en väldigt hög grad. Slutade med att jag satt på min mp3 på högsta volym, tog filten de (bebisen och dennes famlij) skulle ha och försökte sova. Blä.

Juste, hha glömde bort det fula lilla äckliga snorungen brevidmig på bussen till flygplatsen. Usch. Orkar inte skriva. Nej nu ska jag gå och avreagera mig på ngt, hade brau gott folk. Måste fan träffa Ida o Lollo, se hur brun jag blivit :)