Resan

Hmmz, föregående inlägget handlade bara om det förskräckliga hemresan. Skönt att vara hemma nu igen! Sov till halv ett idag, inte fått sovmorgon någon dag när vi var i Turkiet så tyckte jag var välförtjänt av en god natts sömn i min egna säng. Dessvärre är jag bara hemma idag innan jag åker iväg igen. :)

men iallfall, tänkte skriva lite om själva vistelsen i Turkiet. Marmaris var vi i mer exakt :) Club Hotel Pineta.
Det var ett stort hotell, fast kanske inte sådär jättekonstigt med tanke på att det var ett "All inclusive"-hotell. Kändes liiite billigt att bo så, få allting serverat. Blev inte så mycket upptäcksfärder runt marmaris restauranger.. Men vi var ute på stan varje kväll för att kolla runt, shoppa lite, ta en drink osv. Mycket mysigt :)
Hade tur med vädret, var varmt och skönt hela tiden, okej det blåste lite de första 3 dagarna, och de tre sista tror jag det var, kom det feta åskvädret på eftermiddagarna. Men det gjorde ingenting för min del, var ju fortfarande varmt ute. Okej helt nöjd var jag inte, är man på solsemester ska det var sol :P
Var på båtutflykt en dag, det var väldigt kul, haha men det var SVINKALLT i vattnet. Trodde jag skulle få köldskador men riktigt så illa var det inte.. Var även i Pamukkale en dag, inte helt lyckad tycker jag. Berodde nog mycket på alla stopp innan och efter vi skulle göra, som vi inte visste om förren den jäkla tönten till reseledare berättade det för oss på bussen. Blev dock lite imponerad vid stoppet påvägen hem, vi stannade vid en mattfabrik där de gjorde persiska mattor. Ascoolt, visade hur man knöt dem, hur lång tid det tog för olika material osv. Visade även hur de tog fram silket från kokongerna, lite äckligt eftersom de la ner hela kokongen i varmt vatten, men larven i. Uuh.. lite rysningar där, men häftigt. Från en honkokong kunde de i genomsnitt få 900 m silketråd, och en hankokong ca 1200 m. :)

Lärde känna lite nytt folk där också, bla en av servitörerna på hotellet, och två danska killar. Jack och Jesper, mycket trevliga :) Servitören hade ett kul namn, Ozzy.. Haha charmigaste leendet. Pratade med många fler, men umgicks inte mycket med dem.. Jag fattar inte, men shoppingen är nästan det roligaste på hela redan varmt än åker. Hm, inte bra egentligen men who cares! Spred ju iofs ut det över alla dagarna vi var där, men hade gärna kun shoppa flera gånger mer. Blev tillsut iaf de här sakerna:
- 2 väskor
- 3 par skor
- 3 tröjor
- Skärp
- Smycken & andra småsaker..
Ville köpt ett par nya solbrills men hittade inga fina(!). Brukar tycka att de alltid har en hel uppsjö av olika modeller osv men naae.. Hm, kanske inte kollade så jättenoga nu när jag tänker efter. Blev nerflörtad när man gick ut på stan, okej på hotellet med men inte i samma grad. Tackarochtaremot för att jag inte färgade mitt hår blondt. Nej, nu är Lollo här så nu ska jag vara lite social :) Hade brau, ciao


Kommentarer

Skriv en rad här:

Namn:
Ska Becci komma ihåg dig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback