Utlandsfynd

Ibland blir man riktigt arg för att man inte bor i England. I alla fall jag! De har flera butiker, och outletcenter jag gärna skulle dra hit till Sverige. Och matbutiker. FatFace, Bicester Outletcenter, Sainsbury's.. Kommer ihåg för några år sedan att jag blev smått överlycklig när jag hörde att Accessorize skulle öppna här i Sthlm, innan hade jag bara kunant köpa när jag varit i England eller så tog släktingarna med sig något. Gillar deras smycken otroligt :) Här kommer i allafall några plagg från FatFace. Lite street-style över deras kläder men det kan vara skönt att ha på sig ibland!

Ett
baslinne är alltid bra att ha, och till våren/sommaren brukar nästan alltid samma färger kommer tillbaka. Så som rosa, gult, grönt, blått, lila i olika nyanser. Oftast pastell. För de lite kyligare dagarna kan man då ha en huvtröja som värmer skönt, och för mannen en tjocktröja. För den finare flickan kan den A-linjeformade kjolen sitta perfekt, en annorlunda färg väcker uppmärksamheten. Dock fortfarande inte totalt utstickande. På nätet har de inte sådär väldans stort utbud, desto bättre i butikerna. Men då gäller det ju att hitta en först. :) Hoppas ni gillar det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej tack för din kommentar på min blogg och att va kissnödig och inte få lätta på trycket uhh det är ingen höjdare.

Postat av: Anna

Tack - va kul att du gillade det =)
Känns bra för det "konstnärliga skapande egot" haha.
Kram

2007-01-04 @ 22:23:49
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Mari Lo

Tack för ditt härliga beröm!! :) Och min kamera är nästan lika samma som din... jag har en Nikon Coolpix 4300 som jag avgudar! Jag ser att du inte är så lycklig över din men... Den går att ha med överallt och det är som du skriver längre ner... bara man har lärt sig hur den fungerar så går det att ta fina bilder. Macroläget är suveränt på Nikons digitalkompakter! Objektivet klår det mesta i den prisklassen. Alla digitalkameror är knepiga med ljuset och skakningar. Ett tips är att skaffa ett enkelt stativ. Ja - det kanske ser lite fånigt ut att gå omkring med en liten kamera på stativ men jag lovar - det är värt det. Ofta ställer jag ner kameran på ett bord eller en bänk eller någon annan yta om jag inte vill ha oskärpa förstås.

Jag har en analog systemkamera med massor av dyra objektiv och filter men den är ju ett elände att baxa med sig så den ligger mest i sin väska.

Det finns ett forum som heter fotosidan.se där jag brukar lägga ut bilder ibland. Där finns oändliga mängder av bilder att titta på och inspireras av och så en hel drös med folk att prata foto med. Jag gillar dina stenar från Rhodos och bilderna från Turkiet bland annat.
Lycka till med dina bilder! Det konstnärliga har du absolut!

/Mari Lo

2007-01-04 @ 23:20:51
URL: http://marilo.blogg.se/bilder
Postat av: Estelle

Jaa ibland vill man bo där!

2007-01-04 @ 23:47:03
URL: http://estelles.blogg.se
Postat av: Becci

Mari Lo: Hm ja jag brukar låna min pappas stativ, men oftast då hans kamera också. Haha. Blivit lite dålig med att gå ut att ta kort i naturen och det är synd. Blir avis på pappa och dig. Så fint och naturligt.

Estelle: Har du varit i England mycket?

2007-01-05 @ 02:16:18
URL: http://kristallkrona.blogg.se

Skriv en rad här:

Namn:
Ska Becci komma ihåg dig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback